sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Sa prostim poporul, cu televizorul


De fapt nu cu televizorul, ci cu jocurile. Nu, nu cele pe calculator, ci cu cele clasice. De fapt sa il indobitocim pe copil, ca sa fim siguri ca industria fast-food prospera si odata cu ea si cea farmaceutica. Astazi dimineata, fara sa vreau, am dat peste un joc atat de tampit (imi pare rau ca folosesc un asemenea termen, dar altul mai plastic nu am gasit) care m-a uimit literalmente. Pana sa va zic care e jocul, sa va zic cum am ajuns la el, caci povestea e mai frumoasa decat realitatea.

Punandu-mi eu sa mananc, am deschis un scurt documentar in germana, despre bucataria traditionala din zona Sibiului, difuzat de televiziunea nationala austriaca. Documentarul se asorta oarecum cu momentul, caci si eu eram la masa. Asta pana au ajuns la folosirea soriciului si prepararea delicatei "ciorba de sorici de porc". M-am amuzat si eu si Radu teribil, pe de-o parte din cauza modul in care a fost accentuata aceasta insiruire de cuvinte romanesti (atentie nu am scris pronuntata, pentru ca pronuntia a fost impecabila), iar pe de alta parte pentru ca erau singurele cuvinte romanesti auzite pana acum in documentar.

Am reluat ascultarea cateva ore mai tarziu, pentru ca erau o serie de cuvinte pe care nu le intelesesem sau pe care nu le stiam. Respectiv "Schweineschwarte" (despre care banuiam ce inseamna, dar pentru care cautam o confirmare). Cum o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte, am cautat pe google dupa acest cuvant minunat si rezultatele s-au grupat oarecum natural in doua categorii: halca de slanina bine impanata cu sorici deasupra si...un joc. Jocul era majoritar.


Din jocul "nemtesc" am ajuns repede la cel "american" si va pun si voua spotul publicitar aferent jocului, pentru ca filmuletul de 20 de secunde reda perfect intreaga aberatie a "jocului".



Daca dupa ce l-ati vazut, inca vreti sa aflati mai multe, pe WikiHow exista si explicatii (in engleza) despre tehnicile si tacticile de joc (inexistente de altfel).

Iar daca aveti chef de lucruri mai serioase, documentarul culinar la care faceam referire initial, se poate vizualiza online la acest link (desi nu stiu exact cat timp va mai fi disponibil pe internet). Documentarul este in germana.

2 comentarii:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.