luni, 30 ianuarie 2012

Sania

A venit iarna in oras...iarna aceea hotarata care a facut sa se ascunda asfaltul trotuarelor.

In plus gerul musca si zapada va ramane intacta ceva timp, in troiene construite de plug si de lopetile oamenilor, unele cam dizgratioase ce e drept.

E momentul de scos sania afara...

Si despre asta e vorba in postul de fata..Sunt curioasa daca pe strazi copii mai merg cu sania, parintii facand pe calutii...

Sunt curioasa daca in parc copii mai fac derdelus si se dau cu sania.

Sunt curioasa daca in weekend lumea se plimba, gustand albul si ignorand gerul.

Din pacate nu am vazut nimic din toate astea, insa vreau sa cred ca asta se datoreaza faptului ca eu termin tarziu serviciul si ora 18-19 nu e ora potrivita de plimbare sau de sanius...iar in weekend fug eu din orasincaltata cu ceva ce seamana a talpici de sanie-schiurile de tura.

Dar pe vremea mea (ce batranestre suna asta) in weekend ieseam cu parintii...Tata era calut, eu pe sanie, in fund, pe burta sau pe spate (caz in care mama imi spunea sa nu ma mai prostesc). Uneori o mai convingeam si pe mama sa stea cu mine pe sanie si atunci tata tragea din greu...Apoi mergeam pe sanie cu frati-miu, pe care il tineam strans in brate. Sania,una usoara fulg si care aluneca placut, se monta la prima zapada si asa ramanea o iarna intreaga. Nu era nevoie sa merg musai la derdelusul mare din parc. Aveam 1 derdelus mic pe maidanul din fata blocului si strada insasi, plina de zapada si transformata in derdelus..

Ma intorceam dupa 2-3 ore rosie in obraji cu mainile inghetate...Ma dureau si obrajii si mainile cand ajungeam la caldura si incepeau sa se dezghete.

Acum nu m-am mai dat cu sania demult, nici nu stiu daca o mai avem in camara...Strada mea e plina de masini si plugurile o deszapezesc imediat dupa ninsoare... Masinile nu prea stau locului si bulgarii nu mai zboara care incotro din mainile copiilor care ies de la scoala...cred ca vina e ca acele ore pe care le evoc sunt petrecute acum intre 4 pereti la serviciu si nu mai am cand sa mai simt si sa mai vad ce se intampla ziua in orasul in care traiesc si cum arata iarna, acum in anul 2012, iarna care nu apare la televizor.

Un comentariu:

  1. Ce pot sa-ti spun sigur, caci am vazut poze pe facebook si mai stiu si zona, e ca cel putin in parcuri se mai merge cu sania. Diferenta e ca acum, se dau mult si cei mari - unde o fi de vina si modelele noi de sanii.
    Ce-i drept, nici eu nu m-am mai dat de cand... de cand eram prin primii ani de facultate si am prins o zapada la Tehomir in vacanta de Craciun. Deja imi era cam frica, asta pot sigur sa-ti spun - ce-i drept, partia se oprea intr-o poarta si trebuia cotit in ultimul moment :D

    S-au si schimbat multe si se vor mai schimba, timpul va fi tot mai putin, peretii tot mai inalti... Sau, poate nu.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.