vineri, 25 noiembrie 2011

Despre carti acoperite de praf


Prin vara, inainte de concediu m-am apucat sa fac o ordine sumara prin "boarfele" stranse d 5-6 ani. N-am reusit decat la suprafata. Dupa concediu am revenit cu mai mult chef de munca exersat zilnic la facut coburi si aranjat chestii in cort si am avut mai mult succes.

Astfel am strans din biblioteca de la Bucuresti si de la tara o multime de carti (de la carti comuniste, la carti de inginerie, manuale scolare, carti pentru copii care nu m-au pasionat etc). Vreo 200 de titluri. M-am spetit si sa le centralizez frumos in tabel cu titlu, autor, editura si an. 

Si apoi am incercat sa scap de ele...asta e cel mai greu task, de departe.

Prima si cea mai simpla varianta-un anticariat care sa vina sa le ia pe toate. Primele doua la care am sunat nu au vrut niciuna. Urmatorul care oferea printre servicii “lichidez biblioteci” a luat 15.

Bun deci nu am progresat prea mult. Apoi m-am gandit sa le donez...caut pe net si gasesc cateva programe:

-Orasul citeste-nu mai functioneaza, m-au directionat catre:

-Book.blog-de la astia nu am raspuns nici pana acum

-cartipentruorfani-am scris mail nu am primit niciun raspuns. Am sunat, oamenii erau incantati, am trimis mail, niciun raspuns, am sunat din nou, inca astept raspuns.

-am trimis mail la persoana care se ocupa de biblioteca din Politehnica (pentru cartile de inginerie)-niciun raspuns

In ciuda aparentelor (Radu are dreptate): nu mai vrea nimeni carti vechi (problema e ca printre carti sunt si manuale scolare recente (1999-2002) pe care nimeni nu le vrea, desi arata foarte bine si s-ar putea invata dupa ele bine-mersi. Sau poate nu stiu eu unde sa caut...

Problema e ca eu chiar sunt incapatanata si nu as vrea sa ajunga la copacul de hartie...Dar si rabdarea mea are o limita plus ca stivele de carti in camera au inceput sa ma agaseze la culme...

So, are cineva solutii rapide la “problema mea” (care nici macar nu e o problema, e un pitic pe creier)?

3 comentarii:

  1. Depinde mult de carti. Mai e o varianta in care tu te plimbi efectiv pe la anticariate si ii intrebi - unii au afise de genul "cumpar carti".
    Chiar cred ca nu e pitic, ci o problema. Rezolvarea simpla e reciclarea, dar e si un pic cam cruda.
    Cred ca am si eu cateva carti pe care ar trebui sa le dau, dar nu stiu de ce nu ma pot indura. Am carat manualele alea de mate din liceu dupa mine prin toate chiriile si sa le dau tocmai acum cand stau la casa mea?!?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu, eu privind la rece, nu am pastrat decat cartile care imi plac, restul au ajuns la tara si acestea sunt cele de la tara care au fost retrogradate...Si mie mi se pare crud sa ajunga la reciclare si asta incerc sa evit. In mod surpinzator am pastrat multe carti pentru copii pentru ca momentul "un copil" e mai aproape decat momentul bacalaureat la matematica...Dar sincer de manualele alea chiar imi pare rau, cel mai rau dintre toate, pentru ca in mod surpinzator sau nu programa intre mine si frati-miu nu s-a schimbat prea mult si la nivel de informatie atat manualele mele alternative cat si ale lui cuprindeau acelasi lucru.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poti incerca la biblioteci, cele scolare, cele oraseneti sau cele judetene. Ii poti cere un sfat lui Kya pt. asta, eu asta as face in privinta cartilor.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.