miercuri, 20 martie 2013

Banal si nu prea


Ieri aveam de pregatit niste activitati pentru cursul de germana si trebuia sa fac niste printuri color in format A4 si in format A2. O treaba banala cu care nu mi-am batut prea mult capul avand in vedere ca aveam un centru echipat cu plottere si alte imprimante profesionale in apropiere de job, centru cu un nume sugestiv (chiar si prins din zbor din goana tramvaiului)-Copy Repro Center.
Insa luni la serviciu pe cand ma uitam peste ofertele lor de pret am descoperit repede o aplicatie care ma invita sa uploadez documentele in cauza, sa le dau detalii privind comanda si mai ramanea numai sa aleg daca o vreau de pe o zi pe alta, peste doua sau trei zile.
Si m-a apucat panica: Sa vezi ca am omis acest aspect hotarator, regula ce nu imi intra deloc in cap: “Perfect planning prevents pathetic performance”. Sa vezi ca trebuia sa fiu gata de saptamana trecuta cu materialele (5 foi in total) si sa le las la printat. Aici in Germania nici temele nu se dau neaparat de pe o zi pe alta.
Asa ca ma apuc sa caut si alte centre de printare in drumul meu si sa imi construiesc varianta de rezerva. Capul face, capul trage. Si mai ales capul asta greu mai invata ca aici nu suntem in Romania si nu facem totul de pe o zi pe alta, eventual de la o ora la alta.
Mai adaug si niste cuvinte cheie ca sa stiu ce sa cer, nu de alta, si ma consider superficial pregatita.

Dupa program aterizez centrul cu pricina si dau peste o mare agitatie pe acolo, tot felul de oameni care se invarteau pe langa imprimante. 
Zic si eu ce vant ma aduce pe acolo si sper sa nu imi ceara nimeni sa le las cardul SD si sa vin dupa el maine…Din fericire cele mai negre cosmaruri ale mele nu s-au concretizat. Se rezolva pe loc!
Descopar ca e un fel de self-service, ti se repartiza o imprimanta si apoi erai stapan pe ea pana terminai, iti copiai, scanai, imprimai singur…Hmm, asta daca stiai. Dar daca erai prima data acolo ?
Evident cer ajutorul primului angajat care imi sare in cale, ce imi repartizeaza o masina si ma aseaza la un calculator…cica n-am decat sa imi imprim documentele A4 de aici. Totul merge bine pana cand vreau sa imprim si imi prin urechile incercand sa schimb setarile din portrait in landscape. Ma uit, ma invartesc, dar termenii in germana pe care ii vad pentru prima data nu ma ajuta cu prea mult. Hotarasc sa scurtez agonia si dupa ce trag cu ochiul sa vad cum se spune potrait si landscape in germana, ma duc iarasi dupa ajutor. Dau peste o doamna care vine cu mine si dam click impreuna ca un copil retardat.
Iuhuuu! taskul a plecat spre imprimanta care nu printeaza. Aparent o divergenta de taskuri (copy si print in acelast timp au debusolat masina si sarcina venita de la mine s-a evaporat prin reteau wireless). Reiau la alta masina procedeul si de data asta imi iese.
Noroc ca pentru imprimare in format A2 nu trebuie sa descopar cum functioneaza plotterul oamenilor.

Cu documentele sul platesc si rasuflu usurata. N-a fost chiar asa de rau daca excludem windows-ul in germana unde daca cascam si mai bine ochii si mai dadeam niste clickuri descopeream si optiunea magica, echivalenta « Properties » din engleza. Cel mai fustrant atunci cand schimbi limba unui soft pe care il cunosti este ca nici macar « helpul » nu iti mai este de folos si capul zbarnaie incercand sa faca asocieri. La munca imi place tare mult:).  Lucrez in Germania, Windows-ul este in franceza, iar pachetul Office in engleza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.