joi, 2 ianuarie 2014

Sauna


Va vine sa credeti daca va spun ca pe la mijlocul lui decembrie am ajuns sa mergem de doua ori pe saptamana la sauna? Da, da, sa mergem. Adica eu si Radu...Nu stiu ce a fost mai eficient in stabilirea unei relatii de durata cu sauna: Radu sau bacteria? As tinde sa spun ca bacteria, caci pana sa fac cunostinta cu ea, oricat de mult a insistat Radu, mersul la sauna nu s-a prins de mine. Nici dupa aceea nu a fost usor, caci sauna nu a fost pentru mine dragoste la prima vedere. Insa pana la urma am invatat sa o accept si sa o apreciez cu bune si rele. Bunele sunt primele 5 minute cand doar te incalzesti si primele 5 minute dupa dusul rece cand iti golesti mintea de orice si nu faci decat sa te relaxezi intins pe un sezlong. Rele sunt minutele 5-15, cand incepi sa transpiri, si sa transpiri, si sa nu mai poti. Daca in plus vine vre-un diavol mic care face pe acolo vrajitorii cu prospopul si incinge atmosfera e si mai rau si mai interesant in egala masura. Mai interesant caci ai o preocupare, anticipezi ceva, te pregatesti pentru valul de aer fierbinte ce mai da nastere unor exclamatii din cand in cand. Mai greu, pentru ca devine mai cald. 

Oricum, dupa o intreaga toamna de mers la sauna cu religiozitate, am ajuns sa spun ca imi va lipsi nu sauna in sine, ca acest lucru poti sa faci si in Bucuresti, ci atmosfera. Imi va lipsi sauna finlandeza mixta, in care nimeni nu se infasoara in 10 prosoape inuntru si afara, in care exista suficient spatiu pentru 20 de persoane, desi de regula nu sunt decat 10, unde poti sa te relaxezi pe sezlong si unde toate astea nu costa exorbitant (raportat la puterea de cumparare). Pe deasupra imi va lipsi atitudinea relaxata si deloc pudica din Berlin. Nimeni nu merge la sauna ca sa masturbeze, sauna nu e bordel si nici un loc al desfraului. Ca mai admiri un corp frumos, asta e cu totul si cu totul altceva si a-i face-o si la plaja, vorba aceea. Dar proportia de corpuri frumoase nu e chiar asa de mare. In rest la sauna...suferi. Si cand fiecare ofteaza din greu si priveste cu ochii tinta la nisipul din clepsidra care se scurge mult prea incet, nu prea mai are nimeni chef de reviste playboy si filme erotice. Ma intreb, statistic vorbind, ce ar gandi  romanii despre mersul la sauna mixta in familie: mama, tata si copii. Toti in costumul lui Adam, plus multi alti straini.

Si uite asa, tocmai cand am capatat ceva rutina si antrenament, o sa ratez eu anul asta o sauna pinguineasca in Austria. In orice caz insa, daca stiti pe incercate, locuri faine de sauna in Bucuresti (pot sa fie si separate), unde sa poti sta cat vrei si nu 15/30 de minute, sa aiba eventual si o zona de relaxare si sa nu fie exorbitant de scumpe, as aprecia ajutorul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.