joi, 31 martie 2011

Cum se impaca bicicleta cu Metroul


Pai in terorie se impaca bine. Metrorexul a avut o initiativa foarte buna-respectiv aceea de a permite accesul cu bicicletele in metrou, in zilele de sambata, duminica si sarbatori legale. Pe care au popularizat-o, au pus anunturi etc.

Vazand ca treaba a mers, au extins-o si pentru zilele lucratoare dupa ora 21.00, doar ca de acest lucru nu stie mai nimeni dintre cei care sunt angajati la Metrou.

Daca nu credeti ca au extins-o citit aici, pe siteul lor, ca scrie negru pe alb. Ba chiar va sfatuiesc calduros sa printati un exemplar si sa il luati la voi cand mergeti cu bicla. Nu se stie cand va prinde ploaia si vreti sa intrati cu bicla la metrou si nu va lasa...

Cam asa am patit noi marti seara, desi de faza cu lasatul am scapat repede.
Ideea e ca marti ploua enervant de mocaneste si aveam vantul in fata si niciun chef sa pedalam o ora pana acasa. Asa ca, am stat sa se faca 10 (eu stiam ca de la 10 e voie ) si hai la metrou. Cu intrarea nicio problema. Nici la casa, nici la paza.

Coboram pe peron, ne asezam la prima usa si vine metroul. Ne urcam in el si parcam biclele tocmai langa anuntul cu accesul permis numai in zilele de sambata , duminica si sarbatori legale.
Imediat se infiinteaza langa noi un agent de paza care ne indica plin de bunavointa sa nu zgariem ceva din pretiosul vagon metrorex.

Dupa ce il asiguram pe om ca nu zgariem nimic, la prima vine si mecanicul de tren care ne reaminteste, nu la fel de calduros ca agentul de paza ca nu avem voie cu biclele in metrou, uite acolo anuntul cu sambata, duminica, pe usi, pe pereti, peste tot etc.

Eu ii explic, total neprietenos, ca asa scrie pe site si ar fi cazul sa se puna la curent (la 220 V preferabil) si nu am nicio vina ca nu updatateaza anunturile in trenuri si in statii.

Si numai ce am trimis la metrorex una bucata sesizare in care imi exprim fix aceasta nemultumire. Le apreciez bunele intentii dar sa isi instruiasca personalul si sa puna la punct informare oamenilor ca nu am de gand sa ma cert cu calatorii cum ca nu am voie cu bicla in metrou, doar din cauza unor afise care nu sunt aduse la zi.

Pana la urma conductorul s-a informat si se pare ca a fost ca noi, ca l-am auzit in cabina cum a intrebat si apoi cum a replicat ca trebuiau sa fie si ei informati. Oricum daca nu era ca noi, sigur ne dadea jos imediat.
Dar acum am invatat, bag printul in rucsac si ma plimb cu el sa ii invat eu pe cei de la Metrou ce se mai intampla in ograda proprie.

Altfel salut initiativa, una din cele mai bune, mai buna chiar decat porcariile alea de piste care in 75% din cazuri sunt inutile. Dar ca in Romania treaba a fost facuta doar pe jumatate.

Un comentariu:

  1. Trebuie sa recunosc ca la metrou am vazut cele mai multe initiative venite in sprijinul calatorilor, poate ca nu inseamna mult in valoare absoluta, insa in contextul orasului asta e ceva, lucruri care mi s-au parut mie remarcabile la metrou ar fi urmatoarele:
    - au instalat toalete in unele stati;
    - au instalat/modernizat scari rulante;
    - au instalat suporti de biciclete in apropierea iesirilor de metrou;
    - si la final initiativa asta cu accesul cu bicicleta.
    In fine poate ca nici una nu e implementata total sau satisfacator, insa exista o tendinta pe care eu o salut.

    Apropo de printuri eu iti mai recomand doua pe care eu chiar le am purtat in rucsac si e momentul sa le pun din nou:

    1) Transportul bicicletelor si schiurilor (CFR)
    http://www.cfrcalatori.ro/216

    2) Extras din ACTUALA LEGISLATIE rutiera
    http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/1241-duminica-m-a-oprit-politia-pe-dn1/page__view__findpost__p__237026

    Acuma din pacate CFR-ul la noi o duce trist de tot, da' io inca mai sper fiind un nostalgic si un pasionat de trenuri. Orcum a fost savuros sa ma cert cu nasi cu regulamentul in mana, ei nu-l gaseau pe al lor asa ca le-am dat unu de la mine, aveam mai multe copii! :))
    Politieni in general n-au treaba cu ciclistii, da' mai poti da pe cate unu adus la capitala pt cine stie ce eveniment si omu' sa fie pus pe treaba, asa trebuie sa negociezi un pic cu el.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.