Reclamatie Metrorex
Toata povestea a inceput intr-o zi ploiasa de martie cand ploaia ne-a prins prizonieri in Piranha si nu aveam niciun chef sa pedalam prin udatura si pe vifornita spre casa.
Asa ca ne-am bagat la Metrou, sa beneficiem de noua facilitate pusa la dispozitie de cei de la Metrorex-accesul permis cu bicicletele si in timpul sapatamanii, dupa ora 21.00, despre care citisem chiar pe
site-ul lor si care era valabila de prin ianuarie.
Momentul 1: la cartele si la paza din statie: nu avem nicio problema, ba chiar suntem ajutati cu validarea multipla a cardului Activ
Momentul 2: ne suim in tren. Il vad de departe pe dl agent de paza ca vine spre noi. Se baga in vorba, cu observatii de genul " sa nu zgariem trenul " etc; apoi ne spune ca nu e voie cu biclele la metrou, decat sambata si duminica, cum scrie pe anunturile din trenuri si statii.
Eu ii explic pret de o statie ca s-a schimbat si ca pe site-ul Metrorex scrie ca e voie , in zilele lucratoare, seara, si nu e vina mea ca ei nu sunt informati.
Eroilor: vine mecanicul de tren cu aceleasi texte pornit sa ne dea jos. Eu continui sa sustin ce am citit pe site si ii spun ca nu sunt vinovata ca angajatii nu sunt informati si anuturile nu sunt schimbate, dezinformandu-i si pe ceilalti calatori. Nu ne da jos.
Spre Izvor: il aud pe mecanic cum vb prin statie despre treaba cu biclele si smulg doar o frantura de replica,ceva de genul si de ce nu ne-ati anuntat si pe noi. Scuze nu stie sa isi ceara
Nu ne mai deranjeaza nimeni pana la Dristor.
Totusi cu un gust amar, ajung acasa, gasesc anuntul, il printez si bonus scriu o reclamatie la Metrorex, asa ca sa imi descarc nervii:
Conform siteului dumneavoastra http://www.metrorex.ro/_read163-1, incepand cu data de 17.01.2011 se permite accesul cu bicicletele si in zilele lucratoare incepand cu ora 21.00.
In primul rand pot sa va spun ca salut initiativa (weekenduri si seara in timpul saptamanii), mai ales ca folosesc zilnic bicicleta ca mijloc de deplasare in Bucuresti si nu doar pentru recreere. Dar o ploaie venita din senin sa zicem sau o defectiune etc poate oricand deturna planurile pentru un retur spre casa pe doua roti.
DAR, mi-as dori foarte mult ca intregul personal care lucreaza cu publicul sa fie informat in legatura cu aceasta schimbare pentru a evita discutii penibile cu personalul de paza din trenuri si chiar cu mecanicul trenului.
Anunturile puse in trenuri sau in staii, nu ajuta nici ele deloc, deoarece acolo este specificat doar weekendul si de la ele pleaca in general intreaga discutie despre o eventuala folosire a serviciilor Metrorex in timpul saptamanii (seara dupa ora 21 cand metroul este mai liber) de catre biciclisti...
In speranta unei mai bune informari la toate nivelurile,
Mihaela Diaconescu."
Tacere mult timp dupa aceea, dar nu ma asteptam sa primesc un raspuns. Umblu insa cu printul in rucsac," just in case".
Martea asta: Din nou ploua, din nou la Metrou.
Momentul 1: la cartele ok; agentul de paza din statie insa se sesizeaza si ne ia la rost: Unde vrem sa mergem cu biclele. Am printul pregatit, dar se pare ca nu il convinge. Imi spune ca nu e oficial si nu prea ii pasa de ce scrie pe site daca ei nu au fost informati. Eu insist. Nenea ia printul si merge la tanti de la cartele care da verdele. Asa ca nenea devine super amabil si ne deschide si poarta verde. Si de aici povestea se incheie, pana la Dristor nu ne mai deranjeaza nimeni.
Acasa insa pe mail gasesc raspuns de la Metrorex, politcos, amplu, plin de disponibilitate, desi intarziat:
Buna ziua, stimata doamna Mihaela Diaconescu,
Incep prin a va multumi pentru ca v-ati facut timp sa ne scrieti. Desi primesc zeci de scrisori zilnic, fiecare aduce ceva nou, interesant.
Dupa ce (si pentru ca) multi dintre calatorii nostri ne-au transmis astfel de sugestii, administratia Metrorex a luat deciziile referitoare la biciclete despre care deja stiti. Prin urmare ne-ati fost de mare ajutor.
Suntem in plina campanie de instruire, reinstruire a personalului nostru, nu numai referitor la accesul bicicletelor, ci si referitor la comportamentul fata de publicul calator, pentru ca s-au constatat unele neajunsuri; instruim, evaluam, trimitem din nou la instruire si tot asa, pana invatam sa ne comportam asa cum trebuie. Speram ca intr-o perioada scurta sa se vada si rezultatele.
S-a dispus anunt prin statia de radioficare referitor la regulile de calatorie in metrou, inclusiv cele referitoare la accesul bicicletelor.
Va prezint in continuare, stirea de presa legata de biciclete:
Metrorex se numără printre companiile care derulează programe ecologiste. Totodată, urmăreşte permanent creşterea satisfacţiei clienţilor, călători cu metroul, inclusiv a bicicliştilor, aceştia fiind un segment important al publicului călător. Mersul pe bicicletă ajută la păstrarea aerului curat. Folosind bicicleta până la metrou fiecare utilizator contribuie la reducerea amprentei de carbon lăsată în natură. În oraşele din ţările occidentale, în ultimii ani, se investesc din ce în ce mai mulţi bani în ecologie şi protecţia mediului şi se pune tot mai mult accent pe transportul de călători ecologic (electric) şi mai ales, pe promovarea lui, mai presus de maşina personală. Guvernele unor ţări investesc bani mulţi în cercetarea posibilităţii apariţiei de surse noi, eficiente şi ecologice, de producere a energiei electrice, iar în ţări precum Franţa sau Germania, se redescoperă frumuseţea, eficienţa şi fiabilitatea transportului electric public. Prin urmare, alinierea la standardele europene precum şi adaptarea la cerinţele publicului călător a determinat iniţierea şi continuarea proiectului „Cu bicicleta la metrou”.
Aşadar, începând cu data de 17.01.2011, va fi permis transportul bicicletelor cu trenurile de metrou şi în zilele lucrătoare, după ora 21:00. În zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale accesul va fi permis pe parcursul întregii zile ca şi până acum. Accesul cu bicicleta în trenurile de metrou este permis numai în primul vagon, în sensul de mers, în zona din spatele cabinei de conducere a trenului. Pe parcursul călătoriei, bicicletele sunt asigurate de posesor astfel încât să nu afecteze confortul şi siguranţa călătorilor şi să nu deterioreze interiorul vagonului de metrou. Pentru transportul bicicletelor nu se percepe nicio taxă suplimentară, iar accesul se face prin porţile de acces destinate persoanelor cu nevoi speciale, după validarea legitimaţiei de călătorie.
Prin măsura adoptată Metrorex contribuie la reducerea poluării şi prin aceasta a impactului negativ asupra sănătăţii populaţiei precum şi la reducerea necesarului de locuri de parcare în cazul utilizării pentru deplasare a metroului şi a bicicletei, în locul autoturismului personal.
Beneficiarii acestui program ecologist sunt toţi bucureştenii.
Am primit si feedback de la calatori: lumea este foarte multumita; cu rabdare si bani vom imbunatati ceea ce am realizat deja.
Va trimit si un link: http://vimeo.com/22022468 pentru a vedea un scurt film realizat de un tanar calator biciclist, incantat de faptul ca poate sa transporte bicicleta in metrou si doritor sa ii invete si pe ceilalti cum sa procedeze.
Astept impresiile dumneavoastra,
Pana atunci, toate cele bune,
Evelyne Croitoru
Specialist Relatii Publice
Serviciul Cabinet Director General si Relatii Publice
E-mail : - contact@metrorex.ro; evelyne.croitoru@metrorex.ro
Telefon: mobil : (0040) 0746.191.176
Telefon : (0040) 213193601 / 5398
S.C. METROREX S.A.
B-dul Dinicu Golescu nr.38, BUCURESTI
Interesant mail-ul! L-au incropit bine, se pare ca informatiile le detin, stau mai prost oamenii cu raspandirea lor. Daca H&M promova si bicicleala macar intr-un colt de la banner-ele alea uriase, cred ca se rezolva treaba si cu informatiile.
RăspundețiȘtergereOricum, felicitari pentru descarcarea transformata in mail, a dat roade macar intr-o prima faza! Poate nu se face floare cu o primavara, dar cu o bicicleta in plus la metrou, sunt sanse!
Am revenit si cu reclamatie la CFR, ramane de vazut ce se alege de ea!
RăspundețiȘtergereAm si eu o mare problema scara rulanta de la dristor 1 cand aveti de gand sa o reparati nu merge de aproape un an de zile
RăspundețiȘtergereSalut metrorexul ptr ca fara el ar fi un calvar la suprafata.Dar exista si un dar:deoarece eu circul numai cu mijlocul de transport subteran sunt un calator care reespecta regulile de transort subteran .Dar revin la dar : conductorii nu respecta regulile .Dece ? Este o lege in care se spune ca nu ai voie sa fumezi in subteran ,in vagoane ,pe peron si in incinta metroului.Ori conductorii fumeaza faea nici o jena ba mai mult se simte in vagoane datorita ,,aeruli conditionat care suntem nevoiti sa stam cu glugi,caciuli ,fulare ,pe cap datorita aeruli conditionat care ne bat in ceafa.Daca intrebam conductorii cum este posibil sa dai aer conditionat iarna si vara nu ?replica este urmatoarea:Avem ordin de la Director sa folosim aerul conditionat iarna.
RăspundețiȘtergere